Conținutul rămâne rege!

Am citit recent un articol care mi s-a părut extrem de interesant și util, atât pentru mine, cât și pentru oricine care este implicat în crearea de conținut online. Moz și BuzzSumo au analizat peste un milion de articole de pe Internet, în urma căruia au produs un studiu în care au analizat legătura dintre conținutul online și share-urile și linkurile care au fost distribuie în social media.

Puteți descărca în mod gratuit acest studiu, de peste 30 de pagini, din care am ales astăzi să subliniez un singur lucru: conținutul rămâne rege! Din păcate, peste 85% din conținutul publicat online și analizat de către Moz și BuzzSumo, excluzând aici clipurile video și quizze-urile au mai puțin de 1.000 de cuvinte. Cred că acest lucru este valabil și la nivelul Internetului românesc, fie că vorbim de bloggeri generaliști, bloguri de companie sau bloguri ținute de fundații.

Potrivit studiului, articolele care au peste 1.000 de cuvinte primesc în mod consistet mai multe share-uri și linkuri decât articolele scurte. De ce există atât de mult conținut online scurt și, în majoritatea cazurilor, irelevant? Nu știu, poate pentru că pur și simplu este prea greu să generezi conținut de calitate, care să fie și consistent.