Social media: Care sunt trendurile pentru 2016

Nu puține vor fi schimbările ce se anunță pentru anul viitor în ceea ce privește social media, iar companiile vor fi nevoite să se adapteze din mers. Huffington Post scrie despre patru trenduri ce vor schimba regulile jocului în 2016, iar mie mi se pare că trebuie neapărat să-l menționez pe primul dintre ele: actualizările în timp real.

Obsesia live streaming-ului și update-urilor instantanee va continua să crească în mod exponențial. Exemple de platforme: SnapChat, Periscope și Blab. Realitatea va deveni noul mainstream, iar acest lucru înseamnă că tot mai multe aplicații se vor bate pentru a atrage atenția utilizatorilor și pentru a le satisface nevoia de a trăi un eveniment în mod cât mai real.

Ce vor avea companiile de făcut?

Companiile trebuie să fie pregătite să arate lumii întregi fața umană a afacerii lor. Strategia de comunicare va trebui neapărat să includă și update-uri instantanee. Iată câteva idei unde se poate lucra în această direcție:

  • Scene de la locul faptei, imagini din interiorul companiei, care să ofere publicului o idee despre ce se întâmplă acolo. Strategia se aplică deja în România, iar primul exemplu care îmi vine în minte este eMAG care, cu ocazia Black Friday, a arătat imagini din depozitele sale și cu angajații implicați în acest eveniment.
  • Update-uri în premieră cu produsele companiei, inside-uri care apar înaintea știrilor comerciale;
  • Discounturi pentru anumite intervale de timp și oferte speciale. Asta am văzut că se aplică deja și la noi. Elefant.ro are, spre exemplu, oferte valabile doar în anumite perioade;
  • Sesiuni live de întrebări și răspunsuri. M-am și mirat, dar am văzut că pe Facebook ANAF face o treabă în acest sens, răspunzând cetățenilor la întrebările pe care le pun aceștia pe diverse subiecte stabilite dinainte.