Ghidul începătorului în content marketing

Am descoperit un ghid exhaustiv despre content marketing, bun nu doar pentru cei care sunt la început de drum, ci și pentru experții care au nevoie de o recapitulare a cunoștințelor fundamentale.

De ce avem nevoie de content marketing? Păi, să urmăm un simplu fir logic: fără conținut – articol, advertorial, postare pe blog, newsletter etc – nu ai ce să optimizezi pentru motoarele de căutare. Meta-informațiile ce sunt adăugate fiecărui post ajută Google sau Facebook la indexare. Orice link câștigat de o companie te duce la conținut, iar cuvintele cheie pe care oamenii le introduc în motoarele de căutare sunt o încercare de a găsi – da! – conținut.

Fiecare e-mail, fiecare mesaj pe Twitter sau pagină web, fiecare descriere de produs – toate sunt exemple de conținut, iar toate au cel puțin un lucru în comun, după cum o spune și Ian Laurie, de la Portenet:

Conținutul nu este ceva ce scriem pentru a obține un rank mai mare, nu sunt infograficele sau articolele lungi. Conținut poate fi orice comunică un mesaj către audiență. Orice.

Conținutul este sufletul nostru în fața publicului; vorbim cu clienții noștri, cu cititorii noștri și ceea ce le spunem – indiferent de forma sub care o facem – se numește conținut.

Deci, ce este până la urmă conținutul? E simplu. Conținutul este orice mesaj ce contribuie la obiectivele organizației, companie, start-up sau ONG, ce-o fi ea. Obiectivul poate să fie achiziția de noi clienți, retenția celor existenți, conștientizarea de către oameni a existenței brandului tău sau orice alt obiectiv.

V-am stârnit curiozitatea? Uitați-vă pe ghid, veți găsi răspuns la majoritatea întrebărilor ce vă vin în minte. Și dacă există totuși informații pe care nu le-ați regăsit aici, atunci sunteți experți. :)